top of page

Δρ Ελίνα Κανελλοπούλου

Ψυχολόγος

Ο δεκάλογος των εξετάσεων

Όταν έχω εξετάσεις θυμάμαι ότι....

1. Η αξία μου δεν καθορίζεται ούτε μετριέται από το αποτέλεσμα καμίας εξέτασης.


2. Οι εξετάσεις είναι φτιαγμένες για ανθρώπους σαν εμένα, δεν απαιτούν υπερδυνάμεις. Αφού πρόκειται να τις δώσω σημαίνει πως έχω ό,τι ικανότητα χρειάζεται για να πάω καλά!


3. Φτιάχνω ρεαλιστικό πρόγραμμα διαβάσματος και προσπαθώ να το ακολουθώ και να μένω συγκεντρωμένος, αφήνοντας στην άκρη ό,τι μπορεί να με αποσπάσει. Αν δεν μου βγει το πρόγραμμα, το προσαρμόζω ξανά στο τέλος της ημέρας για την επoμένη - ο στόχος του είναι μόνο να με διευκολύνει και να με κινητοποιήσει!


4. Καλή προετοιμασία δεν είναι η ασταμάτητη προετοιμασία. Βάζω στο πρόγραμμά μου τακτικά διαλείμματα, περπατάω, αθλούμαι, περνάω χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους μου, και ό,τι άλλο με ευχαριστεί και με ξεκουράζει για τουλάχιστον 1.5 συνεχόμενη ώρα κάθε μέρα. Την ώρα που ασχολούμαι με κάτι άλλο το μυαλό μου αφομοιώνει ό,τι έχω διαβάσει.


5. Το ξεκούραστο μυαλό είναι εξίσου σημαντικό με το διαβασμένο μυαλό. Όσα πολλά και να έχω διαβάσει χρειάζομαι καθαρή σκέψη για να μπορώ να τα θυμηθώ και να τα συνθέσω. Εκτός από τα τακτικά διαλείμματα, φροντίζω να κοιμάμαι και να τρέφομαι καλά και συστηματικά. Αν δυσκολεύομαι να κοιμηθώ δεν αγχώνομαι - ξέρω ότι ακόμα και να μείνω ξαπλωμένος με κλειστά μάτια όλη τη νύχτα ο οργανισμός μου θα ξεκουραστεί! Αποφεύγω την οθόνη τη νύχτα και για τουλάχιστον 1 ώρα πριν τον ύπνο.

6. Το άγχος με μέτρο είναι φίλος μου! Είναι ενέργεια που παράγει το σώμα μου για να κινητοποιήσει τις δυνάμεις μου και βοηθήσει την επίδοσή μου. Αν νιώθω να ξεχειλίζει σταματάω, κλείνω τα μάτια και μετράω 8 ήρεμες, αργές ανάσες με ήσυχη εισπνοή και μεγάάάάάάάλη εκπνοή.

7. Την ώρα των εξετάσεων δεν ξεχνάω να διαβάζω τουλάχιστον δύο φορές τις εκφωνήσεις! Προγραμματίζω και έχω την αίσθηση του χρόνου ώστε να μου φτάσει για όλα και γυρίζω όλες τις σελίδες μήπως μου ξέφυγε καμία...! Αν κολλήσω κάπου προχωράω στα υπόλοιπα και το ξαναπιάνω στο τέλος.

8. Στο αποτέλεσμα των εξετάσεων παίζει πάντα ρόλο και η τύχη. Και η τύχη δεν είναι στο χέρι μου. Το περισσότερο που μπορώ να κάνω είναι να κάνω το καλύτερο που μπορώ για τα πράγματα που είναι στο χέρι μου αυτή τη στιγμή.


9. Κάθε εξέταση είναι μια αφορμή να συναντηθώ και να εμβαθύνω τη σχέση μου με το αντικείμενο του περιεχομένου τους - και αυτό μπορεί να μου δώσει και μεγάλη απόλαυση!

10. Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα αυτών των εξετάσεων, ποτέ δεν είναι η τελευταία μου ευκαιρία. Αν θέλω κάτι πολύ θα φροντίσω να βρω ή να δημιουργήσω κι άλλες ευκαιρίες για να το πετύχω!

Καλή Επιτυχία!!!


πρόσφατα
αρχείο
bottom of page